FAQ

Het melden van storingen doet u bij onze supportdesk. Als het gaat om problemen en storingen op onze diensten, dan lossen wij dit kosteloos voor u op. Op basis van Best Effort, zoals u dat van ons gewend bent. Het gaat dan om één van de volgende diensten die niet beschikbaar is of niet goed functioneert:

  • Webhosting
  • Co-locatie
  • VPS
  • Dedicated server
  • Domeinregistratie
  • Office 365 incl. beheer
  • NAS beheer
  • VOIP
  • SpamExperts
  • Online werkplek

Het kan ook voorkomen dat u hulp nodig heeft of een vraag of probleem heeft die niet gerelateerd is aan ons product of onze dienst. Dit noemen wij aanvullend support.

Bijvoorbeeld: u heeft een vraag over uw website of het lukt niet om de e-mail in te stellen op uw lokale werkstation, enzovoort.
Dan staan wij ook voor u klaar om uw probleem op te lossen. Hier zijn de volgende aanvullende voorwaarden van toepassing:

  • Wij hanteren een starttarief per incident/aanmelding/vraag;
  • Het uurtarief wordt achteraf gefactureerd;
  • Wij zijn alleen bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:30;
  • Aanmelden is alleen mogelijk via het support e-mailadres;
  • De support is op basis van Best Effort. Dat wil zeggen dat wij zo snel mogelijk helpen maar contract klanten hebben voorrang. De werkzaamheden worden alleen uitgevoerd op werkdagen van 8:30 tot 17:30.

Service Level Agreement (SLA)
Voor klanten die sneller geholpen willen worden en willen beschikken over gegarandeerde responsetijden hebben wij twee SLA contracten namelijk onze 9/5 SLA en 14/7 SLA. Met een SLA bent u verzekerd van goede support tegen een laag uurtarief met vooraf afgesproken reactietijden. Alleen met een SLA contract heeft u recht op telefonische support.

9/5 SLA
Met een 9/5 SLA contract heeft u tijdens de reguliere kantoortijden, 8 uur per dag, 5 werkdagen in de week, recht op support. Bij telefonische aanmelding heeft u de garantie dat wij binnen twee uur na de storingsmelding aan de slag gaan met uw vraag en of probleem. Met een 9/5 SLA contract kunt u alleen op werkdagen en tijdens kantooruren gebruik maken van onze diensten.

14/7 SLA
Met een 14/7 SLA contract heeft u 14 uur per dag, 7 dagen in de week recht op support op hardware en software die wij ondersteunen. U heeft toegang tot een speciaal SLA telefoonnummer met pincode en u heeft dan de garantie dat wij binnen één uur na de storingsmelding aan de slag gaan met uw vraag of probleem. Met een 14/7 SLA contract kunt u 14 uur per dag, 7 dagen in de week inclusief feestdagen gebruik maken van onze diensten. U krijgt dan de beschikking over een speciaal telefoonnummer met een pincode.

Alle diensten die u bij ons afneemt worden automatisch stilzwijgend verlengd totdat u deze opzegt. U hoeft dus niet elk jaar door te geven dat u deze wilt verlengen. Een overzicht van facturatiedata van uw abonnementen kunt u bekijken in ons klantenportaal via het tabblad abonnementen.

Uw domeinen kunt u bekijken in uw klantenportaal onder het tabblad domeinnamen. De webhosting kunt u vinden onder het tabblad hostingpaketten.

U kunt al uw gegevens wijzigen onder het tabblad "Uw klantgegevens" in ons klantenportaal.

Uw domeingegevens zoals de houder kunt u wijzigen bij het tabblad "Domeinen", de betreffende domeinnaam en vervolgens onder WHOIS gegevens. Per tabblad kunt u vervolgens de gegevens wijzigen. 

Uw oude registrar beschikt over dit token en is verplicht u dit te verstrekken binnen vijf dagen nadat u daarom verzocht heeft mits u alle betalingen voldaan heeft. Hoe u het token op kunt vragen verschilt per registrar. Raadpleeg hiervoor uw registrar.

Bij het opvragen van het token laat u uw oude registrar weten dat u een nieuwe registrar heeft. Het is verstandig de oude registrar daarbij ook te informeren wie de nieuwe registrar is en wanneer u verwacht dat de verhuizing zal worden doorgevoerd. Dit kan de afhandeling van de verhuizing versoepelen. Mocht uw oude registrar geen gehoor geven aan uw eerste verzoek om u het token aan te leveren, dan kunt u gebruik maken van een de escalatieprocedure van SIDN. U kan hier een voorbeeldtekst vinden om de oude registrar te sommeren alsnog het token te verstrekken.

Huidige registrar verstrekt token niet Let wel: Als de escalatieprocedure onterecht blijkt te zijn dan krijgen wij een boete van SIDN. In dat geval zullen wij deze kosten aan u doorberekenen.

Problemen bij verhuizingen

Als uw oude registrar niet voldoet aan de vermelde verplichting om u het token te verstrekken binnen vijf dagen, dan kunt u dit aangeven bij uw nieuwe registrar. Deze kan om te beginnen contact opnemen met uw oude registrar en hem verzoeken u alsnog het token te verstrekken. Mocht ook dit niet lukken, dan kan uw nieuwe registrar contact opnemen met SIDN waarna het token alsnog via de oude registrar of in het uiterste geval via SIDN beschikbaar komt.

U dient overigens bij uw nieuwe registrar aan te geven dat uw oude registrar weigert het token te verstrekken. Daarnaast dient u zich als houder van de betreffende domeinnaam te identificeren. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door een kopie van uw identiteitsbewijs (bij bedrijven ook een KvK-uitreksel) te verstrekken aan de nieuwe registrar.

Tenslotte heeft SIDN een specifieke procedure in geval uw oude registrar niet in staat is het token te verstrekken (bijv. bij faillissement). Hiervoor kunt u contact opnemen met de nieuwe registrar.

Bij ons kunt u op de volgende manier betalen:

  • Automatisch incasso
  • Vooruitbetaling
  • IDEAL

Voor automatische incasso gelden de volgende voorwaarden:

  • Nieuwe klanten kunnen de eerste keer geen gebruik maken van incasso, incasso is pas mogelijk vanaf de 2e factuur. 
  • U dient bij het aanvragen van een account op onze site hiervoor uw giro- of bankrekening in te vullen en akkoord te gaan met de incasso voorwaarden.
  • Gelieve te zorgen voor voldoende saldo op uw rekening waarvan wij kunnen incasseren om administratiekosten te voorkomen.
  • Wij incasseren 2 keer per maand.

Al onze facturen worden tweewekelijks verstuurd in een verzamelfactuur. Hierbij worden alle voltooide registraties en verlengingen van de periode hiervoor gefactureerd.

Wanneer u uw wachtwoord voor het controlpanel kwijt bent geraakt kunt u dit ons per e-mail laten weten. We zullen u dan het oorspronkelijke wachtwoord zenden naar het e-mailadres dat wij van u hebben in ons systeem.

Zorg er dus voor dat u altijd uw juiste e-mailadres aan ons doorgeeft. Indien wij geen juist e-mailadres hebben, kunt u ons een kopie legitimatie mailen met het verzoek de wachtwoorden en uw contact e-mailadres aan te passen.

Wanneer u bij NetSolid een webhosting pakket hebt afgenomen, dan kunt u dit pakket altijd uitbreiden of upgraden.

Uitbreiden

U kunt er voor kiezen om enkel meer harddisk ruimte of dataverkeer af te nemen. U bepaalt zelf met hoeveel MB u wilt uitbreiden. Een uitbreiding is direct actief en te gebruiken, nadat deze door 1 van de medewerkers is afgehandeld. Een uitbreiding wordt altijd uitgevoerd voor de resterende contractperiode.

Upgrade

U kunt ook kiezen voor een upgrade van het volledige pakket. Zo kunt u bijvoorbeeld van pakket Minimaal naar pakket Lite upgraden. Maar ook grotere stappen ineens zijn mogelijk. U betaalt bij een upgrade alleen voor het verschil tussen het nieuwe en het oude pakket. Een upgrade wordt altijd uitgevoerd voor de resterende contractperiode. Uw bestaande webhosting pakket (alle bestanden, e-mail en databases) blijft gewoon bestaan. U raakt dus geen gegevens kwijt en u hoeft ook niet uw website opnieuw te uploaden.

Voorbeeld

U hebt in april een webhosting pakket starter afgenomen. Op 1 augustus wilt u dit pakket upgraden naar Basic. U vraagt deze upgrade aan via het een e-mail aan onze afdeling Sales.

Nadat de upgrade is verwerkt kunt u direct gebruik maken van het pakket met de nieuwe specificaties. U ontvangt daarna automatisch een factuur voor de periode van augustus tot april. Het volgende jaar ontvangt u in april weer een normale factuur; direct voor pakket basic.

Let op:

Een eenmaal afgenomen upgrade of uitbreiding kan pas bij de eerstvolgende contractverlening ongedaan gemaakt cq. teruggedraaid worden.

Indien u merkt of erop geattendeerd wordt dat uw website een virus of een trojan bevat kan dit twee oorzaken hebben:

  • U maakt gebruik van een verouderde versie van een CMS (zoals bijvoorbeeld Joomla 1.0.x), waarbij via een exploit toegang tot uw website is verkregen.
  • Uw eigen werkstation is geinfecteerd met een virus of een trojan en door middel van FTP heeft u geinfecteerde bestanden op uw site geplaatst.

U dient het volgende te doen:

  • Scan uw werkstation op de aanwezigheid van virussen en trojans en verwijder deze. Hier kunt u een online virusscanner laten scannen. 
  • Verwijder alle data van uw website op onze servers.
  • Wijzig uw wachtwoorden voor uw hostingaccount, e-mailaccounts en uw databases en maak voor elk account een apart uniek wachtwoord aan.
  • Plaats weer schone, nieuwe data op uw website.

Mocht u gebruikmaken van een CMS zoals bijvoorbeeld Joomla, neem dan contact met ons op, dan helpen wij u verder.

Belangrijk: Werk te allen tijde uw CMS-pakket bij naar de meest recente versie.

De factureringstermijn bedraagt per maand, kwartaal of per jaar.

Voor onze Virtual Private Servers hanteren wij een opzegtermijn van een maand.

Modelformulier voor herroeping Consument-opdrachtgever (dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

Aan: NetSolid
Goudstraat 99a
2718RD, Zoetermeer


E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Ik deel u hierbij mede, dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende producten:

[aanduiding product]*

herroept.

Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten] 


 

[Naam consumenten(en)]


[Adres consument(en)]

[Debiteurennummer]


[Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Indien u merkt of erop geattendeerd wordt dat uw website een virus of een trojan bevat kan dit twee oorzaken hebben:

  • U maakt gebruik van een verouderde en niet up-to-date versie van een CMS (zoals bijvoorbeeld Joomla 1.0.x), waarbij via een exploit toegang tot uw website is verkregen.
  • Uw eigen werkstation is geinfecteerd met een virus of een trojan en door middel van FTP heeft u geinfecteerde bestanden op uw site geplaatst.

 U dient het volgende te doen:

  1. Scan uw werkstation op de aanwezigheid van virussen en trojans en verwijder deze. Hier kunt u een online virusscanner laten scannen. Nog beter is om deze te herinstalleren nadat u van alle belangrijke data een back-up heeft gemaakt. Na de hersinatllatie en na de installatie van een goede virusscanner scanned u uw back-up.
  2. Verwijder alle data van uw website van onze servers
  3. Wijzig uw wachtwoorden voor uw hostingaccount en uw databases. 
  4. Plaats weer schone, nieuwe data op uw website.

Mocht u gebruikmaken van een CMS zoals bijvoorbeeld Joomla, neem dan contact met ons op, dan helpen wij u verder.

Belangrijk: Werk te allen tijde uw CMS-pakket bij naar de meest recente versie.

Indien u niet op uw website en of email kan komen dan is waarschijnlijk uw IP adres geblokkeerd en staat deze op onze blacklist. U kunt dit als volgt zelf oplossen door uw IP adres vrij te geven:

  • Log in op ons klantenportaal
  • Ga naar ondersteuning en klik op unblock IP adres

Nu zal uw IP adres opgezocht worden op onze servers en automatisch vrijgegeven worden.


Uw website op onze servers staat in de map public_html of domains, uwdomeinnaam en public_html. Deze mappen kunt of mag u niet verwijderen. In de map public_html staan standaard de mappen cgi-bin en images. Verder staan er de bestanden index.html, 400.shtml, 401,403,404 en 500.shtml.

De mappen cgi-bin en de 400 tot 500.shtml kunt u beter niet verwijderen. Ze zijn niet noodzakelijk maar deze kunt u in de toekomst gebruiken en de bestanden worden door de server gebruikt om fouten te tonen.

Indien je een website bij ons hebt waarvan de domeinnaam nog niet actief is of nog verhuisd moet worden kun je de nieuwe website benaderen door de hosts file aan te passen.

Edit op een windows machine het bestand : c:\windows\system32\drivers\etc\hosts en zet hier het nieuwe IP adres in met daarachter www.domeinnaam.nl. Sla het bestand op.

Voor de aanpassing op een Mac OS kun je hier meer informatie vinden. http://support.apple.com/kb/TA27291

Nu kun je via je browser je nieuwe website bekijken. Vergeet niet na het testen de hosts file weer terug te zetten.

Bij een aantal domeinnaam extensies (TLD's) is er een 'EPP code' nodig om een verhuizing in werking te kunnen zetten. Deze code voorkomt dat een domeinnaam zomaar door iedereen verhuisd kan worden.

Naast 'EPP code' worden ook de volgende namen gebruikt:

  • Token
  • Authorization key
  • Authorization code
  • Registrar auth code
  • Transfer auth code
  • Domain lock key
  • AUTH-ID
  • Authinfo Code

Let op: Deze code dient u altijd op te vragen bij uw oude provider.

Een en ander is van toepassing op de volgende domeinnaam extensies (TLD's):

De authorization key is beschikbaar voor de volgende extensies:

.NL
.BE
.COM
.NET
.ORG
.BIZ
.INFO
.NAME
.IT
.AE
.CC
.TC
.TV
.VG
.WS
.DE
.CH
.GD
.ME
.TEL
.CO
.GR
.XXX

Glue records verschaffen informatie over een name server waaronder het IP adres en de registrar. Een glue record dient ingesteld te worden indien het domein gebruikt maakt van zijn eigen name servers en er een loop kan ontstaan in het resolven van het domein.

Bijvoorbeeld:

  • Wat is de name server van voorbeeld.nl? -> ns1.voorbeeld.nl.
  • Wat is het IP adres van ns1.voorbeeld.nl -> onbekend, zoek de gegevens bij de nameserver van voorbeeld.nl
  • Wat is de name server van voorbeeld.nl? -> ns1.voorbeeld.nl

Enz

Een domeinnaam en of webhostingpakket is te verhuizen zonder downtime. Dit is op een paar verschillende manieren te doen.

Voorbeeld1

U verhuisd uw domein naar NetSolid en geeft aan de DNS instellingen te behouden zoals ze nu zijn. Zodra uw domein verhuisd is blijft uw oude site operationeel. Nu kan u uw site copieren naar onze servers en alles goed instellen. Dit kan u eventueel testen door uw lokale hosts file (in Windows in c:\windows\system32\drivers\etc) aan te passen met uw nieuwe IP adres en uw domeinnaam. Zodra alles functioneert en getest is past u de DNS records aan naar de nieuwe server.

Voorbeeld2

U vraagt een webhostingpakket en domeinnaam aan bij NetSolid en geeft aan de domeinnaam pas op uw teken te verhuizen. Met de nieuwe site gegevens kopieert u uw bestaande website naar onze servers. Dit kan u eventueel testen door uw lokale hosts file (in Windows in c:\windows\system32\drivers\etc) aan te passen met uw nieuwe IP adres en uw domeinnaam. Zodra alles functioneert geeft u ons het teken de domeinverhuizing in gang te gaan zetten.

Wij kunnen u uiteraard helpen met deze verhuizing.

Nee, wij draaien onze servers niet in safe mode.

Het configureren van PHP in safe mode is een veelgebruikte veiligheidsmaatregel bij veel webhosting bedrijven. Een nadeel van de php safe mode restricties is dat het vaak kan leiden tot beperkingen en ook slechtere prestaties. Wij geven onze klanten zoveel mogelijk functionaliteiten binnen PHP, maar willen tegelijkertijd de veiligheid waarborgen. Op onze server staat safe mode uit en staat open basedir aan.

Elk script dat werkt met de PHP safe mode aan, zal over het algemeen ook werken op onze servers. En zo niet dan kunnen wij dit per klant aanpassen dus neem in dat geval contact met ons op.

Log in op uw webpanel

  • Ga naar domeininstellingen
  • Selecteer het domein
  • Kies vervolgens "voeg nog een IP toe aan uw account"
  • Selecteer het IP v6 adres en zorg dat "Maak DNS records voor dit IP" aangevinkt is.

Indien u geen extra IP v6 adres kunt toevoegen of dat er geen IP v6 adres bij de te kiezen IP's staat neem dan contact op met onze support afdeling.

Per webhosting pakket heeft u minimaal één MySQL-database. Bij nieuwe webhosting-accounts kunt u deze aanmaken via de optie 'MYSQL beheer' in het controlepaneel op uw website. Hierna klikt u op de optie nieuwe database en kiest u de nieuwe naam en de nieuwe gebruiker van deze database. Zorg voor een goed en veilig wachtwoord.

De MySQL-database is voor PHP-scripts op uw webhosting te bereiken via localhost of 127.0.0.1. U kunt uw MySQL-database via het web beheren via PHPMyAdmin. Deze functie vindt u in uw webhosting controlepaneel onder "MYSQL-beheer en dan de optie phpmyadmin.

U kunt uw MySQL database om veiligheidsredenen niet beheren via externe tools en niet benaderen vanaf andere IP adressen, alleen via de lokale PHPMyAdmin.

Een FTP programma is een programma dat kan communiceren via FTP (File Transfer Protocol) met een FTP Server. Met behulp van dit portocol kan u bestanden (file) overdragen (transfer). NetSolid maakt gebruik van deze FTP Servers om de bestanden van gebruikers te ontvangen en deze bestanden te publiceren op het internet.

U dient al uw bestanden en mappen aan te maken binnen de public_html map indien u uw website toegankelijk wilt maken voor bezoekers.

NetSolid levert geen FTP programma maar er zijn verschillende Open source programma's vrij te verkrijgen. Een goed en gratis FTP programma is Filezilla.

Om filezilla goed in te stellen vindt u hieronder een aantal belangrijke instellingen:

Onder bewerken, instellingen, zorg dat de overdrachtmodus op passief staat.

Filezilla instellingen

Maak nu een nieuw account aan, vul hierbij de ftp gegevens in zoals u deze van ons ontvangen hebt en gebruik FTP via TLS vanwege de veiligheid.

Filezilla instellingen

Zorg dan wel dat de overdrachtmodus op standaard staat.

Filezilla instellingen


Om in te loggen bij uw SpamExperts beheerpaneel dient u de volgende handelingen uit te voeren:

  • U logt in op de Klantenportaal van NetSolid
  • U kiest Mijn Paketten onder Pakketbeheer
  • U vindt daar al het product "Diversen hosting - SpamExperts"
  • Klik op de knop "Beheer" en u logt automatisch in op de beheerpaneel van SpamExperts.

In het klantenpaneel van SpamExperts zijn diverse opties beschikbaar voor het beheren van de spam. De belangrijkste functie is het inzien de gefilterde e-mail en vindt u onder "Spam Quarantaine"

De volgende namen zijn mogelijk:

  • index.php
  • index.cgi
  • index.html
  • index.htm

Dit bestand plaatst u in de map public_html.

Indien de gewijzigde website niet te zien is na het uploaden, dient u de inhoud van uw internet browser met F5 (CTRL+F5) te vernieuwen. Indien de nieuwe webpagina's in de map "public_html" staan en nog niet zichtbaar zijn, check dan of de eerste webpagina van uw website index.html, index.htm, index.php heet.

Wanneer u uw wachtwoord voor het controlpanel kwijt bent geraakt kunt u dit ons per e-mail laten weten. We zullen u dan het oorspronkelijke wachtwoord zenden naar het e-mailadres dat wij van u hebben in ons systeem.

Zorg er dus voor dat u altijd uw juiste e-mailadres aan ons doorgeeft. Indien wij geen juist e-mailadres hebben, kunt u ons een kopie legitimatie mailen met het verzoek de wachtwoorden en uw contact e-mailadres aan te passen.

In principe is er veel mogelijk bij ons maar zijn er beperkingen indien uw website op onze shared webhosting servers staat. Met een Virtual Private Server of een dedicated server bent u geheel vrij zaken aan te passen en te configureren naar uw eigen behoefte.

Voor advies op maat neemt u contact op met onze afdeling Sales: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Onze servers zijn voorzien van de scripttaal PHP en het database systeem MySQL. Voor deze combinatie zijn vele 1000-en scripts beschikbaar, variërend van content management system (CMS) scripts tot forums, webshops, fotoalbums, startpagina systemen, complete CRM/ERP pakketten en andere handige applicaties.

Enkele voorbeelden van scripts welke u op onze servers kunt installeren en gebruiken:

  • Joomla CMS
  • Zen-Cart
  • osCommerce
  • phpBB
  • Wordpress
  • Typo3
  • Jack's Formmail
  • Gallery 2
  • Expression Engine
  • Contao
  • phpLinks

Dit is slechts een kleine selectie van veelgebruikte scripts.

Commerciële scripts

In sommige gevallen worden commerciële PHP scripts voorzien van een vorm van beveiliging.
Om een dergelijk PHP script te kunnen gebruiken is dan een extra programma op de server nodig.

Enkele voorbeelden van 'encoding'-software:

  • Zend Optimizer (Zend Encoder)
  • ionCube
  • phpShield
  • Obfusc PHP
  • Source Guardian

Belangrijk:

Op verzoek kunnen wij uw webhostingpakket voorzien van Zend Optimizer of ionCube.
Andere encoding-software pakketten zijn misschien ook mogelijk, maar dit dient u eerst voor te leggen aan onze technische afdeling. Hierop kunnen wij op voorhand geen garanties geven.

Let op:

Wij adviseren u altijd om de laatste versie te downloaden vanaf de website van de ontwikkelaar/producent. Op die manier maakt u nooit gebruik van een verouderde versie met alle gevolgen van dien, zoals veiligheidslekken en andere risico's.

Wanneer u bij NetSolid een webhosting pakket hebt afgenomen, dan kunt u dit pakket altijd uitbreiden of upgraden.

Uitbreiden

U kunt er voor kiezen om enkel meer harddisk ruimte of dataverkeer af te nemen. U bepaalt zelf met hoeveel MB u wilt uitbreiden. Een uitbreiding is direct actief en te gebruiken, nadat deze door 1 van de medewerkers is afgehandeld. Een uitbreiding wordt altijd uitgevoerd voor de resterende contractperiode.

Upgrade

U kunt ook kiezen voor een upgrade van het volledige pakket. Zo kunt u bijvoorbeeld van pakket Minimaal naar pakket Lite upgraden. Maar ook grotere stappen ineens zijn mogelijk. U betaalt bij een upgrade alleen voor het verschil tussen het nieuwe en het oude pakket. Een upgrade wordt altijd uitgevoerd voor de resterende contractperiode. Uw bestaande webhosting pakket (alle bestanden, e-mail en databases) blijft gewoon bestaan. U raakt dus geen gegevens kwijt en u hoeft ook niet uw website opnieuw te uploaden.

Voorbeeld

U hebt in april een webhosting pakket starter afgenomen. Op 1 augustus wilt u dit pakket upgraden naar Basic. U vraagt deze upgrade aan via het een e-mail aan onze afdeling Sales.

Nadat de upgrade is verwerkt kunt u direct gebruik maken van het pakket met de nieuwe specificaties. U ontvangt daarna automatisch een factuur voor de periode van augustus tot april. Het volgende jaar ontvangt u in april weer een normale factuur; direct voor pakket basic.

Let op:

Een eenmaal afgenomen upgrade of uitbreiding kan pas bij de eerstvolgende contractverlening ongedaan gemaakt cq. teruggedraaid worden.

U heeft van ons een login en hostnaam gekregen per mail. Wanneer u met een FTP-programma inlogt, ziet u de volgende folders: domains, backups, imap, maildir en public_html. U kunt uw webpagina's in de folder public_html plaatsen of indien u gebruik maakt van meerdere domeinen eerst naar domains gaan, dan uw domein kiezen en daarna public_html.

Wij willen onze klanten zoveel mogelijk functionaliteit binnen PHP geven en tegelijkertijd de veiligheid waarborgen. Op onze servers staat safe mode uit, en staat open basedir aan.

PHP safe mode

Het draaien van PHP in safe mode is een vaak gebruikte veiligheidsmaatregel bij diverse webhosting providers. Een nadeel van php safe mode is dat het vaak leidt tot ernstige beperkingen en verminderde prestaties.

Open_basedir

Om er voor te zorgen dat alleen legitieme scripts worden uitgevoerd op de webruimtes van onze klanten hebben wij open_basedir aangezet. Open_basedir is een veiligheidsfunctie in PHP die de locaties en paden definieert waar vandaan PHP toegang heeft tot de bestanden.

NetSolid neemt in geen geval verantwoordelijkheid voor de geplaatste content.

Alle content dient zich te conformeren aan onze Algemene Voorwaarden . Dit betekent dat de content niet in strijd mag zijn met (inter)nationale wetgeving. Denk hierbij aan illegaal verkregen content, maar zeker ook kinderporno of andere vormen van machtsmisbruik.

Bij twijfel over de rechtsgeldigheid zullen wij eenzijdige stappen nemen om de content van onze servers te verwijderen. Bij aantoonbare of overduidelijke kwaadwillendheid/opzet doen wij aangifte bij de betreffende instantie(s).

Voeg voor uw opdrachtregel /usr/local/php5/bin/php toe.

Dus als u /home/klantnaam/domains/domein/public_html/Pro/cronjob.php wilt starten wordt de opdrachtregel /usr/local/php5/bin/php /home/klantnaam/domains/domein/public_html/Pro/cronjob.php

Indien u bij ons een domeinnaam registreerd kunnen wij dit voor u forwarden naar een ander domein. Wij kunnen dit op twee manieren doen:

  • wij stellen een forward in
  • wij stellen een zogenaamde URL cloaking in.

Wat is het verschil?

Bij de eerste optie wordt de bezoeker doorgestuurd naar het doeldomein waarbij het doeldomein zichtbaar wordt in de browser.

Bij optie twee blijft de bezoeker uw domeinnaam zien maar wordt hij "onderwater" doorgestuurd naar het doeldomein zonder dat hij/zij er iets van ziet of merkt.

Geeft u op het bestelformulier aan indien u een forward of een URL cloaking wilt hebben en waar deze naar toe moet.

Dagelijks worden er vele honderden pogingen gedaan om toegang te krijgen tot de SSH van onze servers via veel voorkomende username/password combinaties. Deze loginpogingen worden altijd uitgevoerd via een verbinding op de standaard poort 22.

Uit het oogpunt van de beveiliging van onze servers hebben wij de SSH service niet draaien op de standaard poort 22.

Wanneer u verbinding wilt maken met SSH, dan dient dit eerst te worden geactiveerd door de supportdesk. Zodra dit is geactiveerd, krijgt u van ons het poortnummer door.

Indien u merkt of erop geattendeerd wordt dat uw website een virus of een trojan bevat kan dit twee oorzaken hebben:

  • U maakt gebruik van een verouderde versie van een CMS (zoals bijvoorbeeld Joomla 1.0.x), waarbij via een exploit toegang tot uw website is verkregen.
  • Uw eigen werkstation is geinfecteerd met een virus of een trojan en door middel van FTP heeft u geinfecteerde bestanden op uw site geplaatst.

U dient het volgende te doen:

  • Scan uw werkstation op de aanwezigheid van virussen en trojans en verwijder deze. Hier kunt u een online virusscanner laten scannen. 
  • Verwijder alle data van uw website op onze servers.
  • Wijzig uw wachtwoorden voor uw hostingaccount, e-mailaccounts en uw databases en maak voor elk account een apart uniek wachtwoord aan.
  • Plaats weer schone, nieuwe data op uw website.

Mocht u gebruikmaken van een CMS zoals bijvoorbeeld Joomla, neem dan contact met ons op, dan helpen wij u verder.

Belangrijk: Werk te allen tijde uw CMS-pakket bij naar de meest recente versie.

NetSolid gebruikt DirectAdmin voor alle webservers (behalve ASP webhosting).

Inloggen op DirectAdmin gaat via http://uwdomeinnaam.nl:2222 ('uwdomeinnaam.nl' vervangen door uw eigen domeinnaam). Als u naar deze pagina surft, krijg u een inlogscherm te zien. Hier vult u uw inlognaam en wachtwoord in die u van ons gekregen heeft.

 

U kunt op onze webservers gebruik maken van de gratis certificaten van lets Encrypt. Deze gratis dienst dient u zelf te activeren en te installeren. Indien u wel een certificaat wilt maar dit niet zelf wilt doen dan kunt u contact met de suppport desk opnemen. Wij leveren, installeren en onderhouden certificaten vanaf 55,- per jaar. 

 

Stap 1: Log in op uw webhostingpanel:

Stap 2:Klik daar op "SSL certificaten"

netsolid gratis certificaat installeren letsencrypt directadmin howto

 Stap 3: Vervolgens ziet u bovenaan of u SSL eerst moet activeren. Indien daar geactiveerd staat, ga dan naar stap 6.  Indien daar "gedeactiveerd" staat klik dan op "Aanpassen". 

netsolid gratis certificaat installeren letsencrypt directadmin howto 2

 Stap 4: Vink "Beveilig SSL aan en klik op opslaan:

netsolid gratis certificaat installeren letsencrypt directadmin howto 3

 Stap 5: Klik nu op "Gebruik een symbolic link van Private_html naar public_html" en klik op opslaan.netsolid gratis certificaat installeren letsencrypt directadmin howto 4

Stap 6: Klik daar op "SSL certificaten", selecteer "Gratis en automatisch certificaat van let's Encrypt" en vul de gevraagde gegevens in en klik op opslaan.

 

 

U kunt een domein pointer toevoegen aan uw bestaande website en of domeinnaam. Een pointer is een alias voor het hoofdomein van uw website. U kunt als volgt een pointer toevoegen aan een pakket: 

 

Vul de door u geregistreerde domeinnaam in. De optie alias kun u aan- of uitvinken. Als u het toevoegt als alias, blijft het domein in de adresbalk staan als men naar dit adres surft; anders wordt het doorgelinkt naar het hoofddomein. 

Login op uw webhostingpanel https//:uwdomeinnaam:2222

Klik rechts onderop op Spam experts

Klik nu op login van het hoofddomein

Een nieuw venster wordt geopend en hierin klikt u op Domein aliassen.

Vervolgens vult u bij "voeg alias toe", de extra pointer domeinen in.

Hierna gaat u terug naar het venter met uw webhosting en klikt u op domeinaanwijzers

Vervolgens klikt u op DNS manage van een domein.

U voegt vervolgens een mx 10 record toe met mx1.mijnspamfilter.nl. (LET OP DE LAATSTE PUNT ACHTER NL!!)

Vervolgens haalt u het originele mail record weg bij mx

Dit doet u vervolgens bij alle aliassen.

Login op uw webhostingpanel https//:uwdomeinnaam:2222

Klik rechts onderop op Spam experts

Klik nu op login van het hoofddomein

Een nieuw venster wordt geopend en hierin klikt u op spoam quarantaine.

Klik links op het betreffende email bericht en selecteer de gewenste optie zoals vrijgeven waarna het bericht alsnog in uw emailbox terecht zal komen. U kunt ook deze afzender gelijk op uw whitelist plaatsen zodat alles van deze afzender niet meer als spam gezien wordt.

 

U bent de domeinhouder en dus de eigenaar.

U wordt als klant geregistreerd als houder van het door u aangevraagde domein. Daarmee bent u dan ook de eigenaar van het domein, zolang u hebt voldaan aan de registratiekosten.

Wanneer u bij een andere provider reeds een domeinnaam hebt geregistreerd, dan kunt u deze verhuizen naar NetSolid

Bestelling plaatsen

Om een verhuizing in werking te kunnen zetten, dient u eerst via onze website een bestelling te plaatsen. Om te beginnen doet u een domeincheck. U vult uw domeinnaam in en klikt op 'check!'. U krijgt dan als resultaat de status 'bezet'. Achter de domeinnaam klikt u op 'verhuizen'.
U kiest nu welke hostingpakket u wilt afnemen, zoals bijvoorbeeld een webhostingpakket of de dienst domeinregistratie. Wanneer u het gehele bestelproces hebt afgerond, krijgt u automatisch alle benodigde informatie in uw e-mail. Alle benodigde formulieren, zoals de verhuisverklaring, worden volledig automatisch gegenereerd.

Opzeggen bij uw oude provider

Om een verhuizing naar NetSolid soepel te laten verlopen is het belangrijk dat u de oude provider tijdig op de hoogte brengt van uw voornemen om de domeinnaam daar weg te verhuizen.

Let op:

Geef bij het opzeggen duidelijk aan dat u de domeinnaam wenst te verhuizen, anders loopt u het risico dat de vorige provider de domeinnaam opzegt. Het kan dan zo zijn dat de domeinnaam volledig vrijkomt voor registratie, waardoor iemand anders de domeinnaam kan vastleggen en u deze kwijtraakt.

Het (tijdig) opzeggen bij de oude provider dient u zelf te doen. Houdt u hierbij rekening met de opzegtermijn zoals de provider die hanteert. Doorgaans dient u op te zeggen middels een schrijven (via post of fax); soms is het ook mogelijk om via e-mail of zelfs telefonisch op te zeggen. Informeert u hiernaar bij uw vorige provider.

Bent u de eigenaar van de domeinnaam?

Houdt u er bij de verhuizing van een domeinnaam rekening mee dat de domeinnaam op uw naam geregistreerd dient te staan. In het verleden werden .NL domeinen bijvoorbeeld vaak op naam van de hostingprovider geregistreerd, omdat het toen - voor particulieren - nog niet mogelijk was om een .NL domeinnaam op eigen naam te laten registreren.

Staat de domeinnaam niet op uw naam, dan zijn er 2 mogelijkheden:

  • U vraagt de wijziging aan bij uw oude provider
  • U stuurt een volledig ingevuld formulier 'Wijziging domeinnaamhouder' mee. Dit formulier dient door zowel de oude als de nieuwe eigenaar te worden ondertekend.

Overzetten van uw website

Wij verzorgen de verhuizing van uw domeinnaam, waaronder de communicatie met de beherende instaties en aanverwante technische zaken.

Let op:

Houdt u er rekening mee dat u zelf de website bestanden en eventuele databases overzet van de oude provider naar NetSolid

Wanneer u niet wilt dat uw bedrijf of persoonsgegevens zichtbaar zijn in de whois informatie van uw domeinnaam, dan biedt NetSolid hiervoor een speciale dienst.

De dienst 'Domain Proxy' verzorgt voor u de anonimiteit die u wenst, doordat uw gegevens worden vervangen door onze gegevens.

In de overeenkomst die u hiervoor met ons aangaat, geeft u NetSolid de opdracht om een en ander te realiseren. Administratief en juridisch gezien blijft u echter gewoon de eigenaar van de domeinnaam en als zodanig bent u ook nog steeds verantwoordelijk voor hetgeen gebeurt op - en met - de domeinnaam.

Deze dienst kost € 2,00 per maand en kan worden meebesteld tijdens (vrijwel) elke domeinnaam registratie of verhuizing.

Een nieuw aangevraagde domeinnaam is niet gelijk actief te zien op het internet. De exacte tijd is niet aan te geven en afhankelijk van de door uw gekozen domeinnaam extensie. De meest voorkomende TLD's zijn geheel geautomatiseerd en zijn met één druk op de knop geregistreerd. Voor een aantal buitenlandse domein extensies als bijv. .com.tr of .pt is een wat langere registratietijd benodigd.

Indien uw registratie is voltooid, kan het nog uren dagen duren voordat uw domeinnaam wereldwijd actief is (max. 48 uur). Alle DNS servers updaten namelijk na maximaal 48 uur hun gegevens.

De tijd die een verhuizing in beslag neemt, is afhankelijk van de betreffende domeinextensie (TLD).

Voor alle extensies dient u rekening te houden met een variabele doorlooptijd. Hierop kunnen wij geen garanties of zekerheden afgeven, daar wij afhankelijk zijn van een aantal externe factoren, zoals de beherende instantie en de oude provider.

.NL domeinnaam

De verhuizing van een .NL domeinnaam neemt normaliter 0 tot 5 dagen in beslag.

Voor het verhuizen van een .NL domeinnaam is een EPP code (token) noodzakelijk. Deze dient u bij uw huidige provider op te vragen. Indien de huidige provider deze niet afgeeft zullen wij contact met hem opnemen.

Procedure

De SIDN registreert SIDN bij iedere domeinnaam een token. Dit token is een authorisatiecode en bestaat uit een willekeurige tekenreeks die is vastgelegd bij een domeinnaam en wordt gebruikt om een verhuizing van en .NL domeinnaam te valideren. De verhuisprocedure doorloopt dan de volgende stappen:

  • U vraagt bij uw huidige registrar het token op en geeft dit door aan de door u gekozen nieuwe registrar met het verzoek de domeinnaam te verhuizen.
  • De nieuwe registrar geeft de verhuizing door aan SIDN en valideert deze met uw token.
    SIDN bevestigt de ontvangst van de verhuisaanvraag per e-mail aan u en de betrokken registrars.
    De verhuizing wordt na maximaal vijf dagen doorgevoerd.

Binnen die vijf dagen kan de nieuwe registrar de verhuizing annuleren, of de oude registrar kan de verhuizing al eerder accorderen. Dit laatste heeft tot gevolg dat de verhuizing sneller wordt doorgevoerd.

De verhuizing is doorgevoerd

Nadat de verhuizing is doorgevoerd zal de wijziging bij de eerstvolgende .nl-zonefile update actief worden. Als veilige marge houden wij 1 werkdag aan.

Dat is onbeperkt. Er is geen maximum gesteld aan het aantal domeinregistraties per klant.

Ja, u kunt als particulier domeinnamen aanvragen

Wanneer u een domeinnaam bij NetSolid hebt geregistreerd, dan is het mogelijk om deze domeinnaam op een bepaald moment over te dragen aan een andere eigenaar/domeinhouder.

Om de wijziging te kunnen verwerken, dienen wij in het bezit te komen van de gegevens van de nieuwe eigenaar. De eenvoudigste manier is om de gegevens van de nieuwe eigenaar aan ons te mailen. Wij hebben dan de volgende gegevens nodig:

  • Rechtspersoon (bedrijf/particulier)
  • Bedrijfsnaam
  • Functie
  • KVK nummer
  • KVK regio
  • Rechtsvorm (VOF/BV/Eenmanszaak/NV/ENZ)
  • BTW nummer

Indien u een hostingpakket heeft afgenomen kunt u via DNS of door middel van een verwijzing in het control panel een redirect instellen.

Indien u geen hosting pakket heeft, dient u via een ticket contact met ons op te nemen. Vermeld in uw bericht voor welke domeinnaam wij een redirect moeten instellen en waarnaar deze moet verwijzen.

U kunt een domein pointer toevoegen aan uw bestaande website en of domeinnaam. Een pointer is een alias voor het hoofdomein van uw website. U kunt als volgt een pointer toevoegen aan een pakket: 

 

Vul de door u geregistreerde domeinnaam in. De optie alias kun u aan- of uitvinken. Als u het toevoegt als alias, blijft het domein in de adresbalk staan als men naar dit adres surft; anders wordt het doorgelinkt naar het hoofddomein. 

Om DNSSEC te activeren voor uw domeinnaam, dient u de nameservers in het klantenportaal aan te passen. Dit doet u als volgt:

  1. Klik in het klantenportaal op het menu item 'Domeinnamen'.
  2. Kies uit de lijst met domeinnamen het domein waarvoor u DNSSEC wilt activeren.
  3. Pas onderaan de pagina de nameservers aan.
    1. Nameserver 1: ns3.netsolidhosting.com
    2. Nameserver 2: ns4.netsolidhosting.com
  4. Klik op de knop 'Opslaan'.

Wanneer u bovenstaande stappen doorlopen heeft, moeten de NS-records aangepast worden in het webhostingpakket. Dit kunt u doen door in te loggen in het webhostingpakket en dan te gaan naar 'DNS beheer'. Voeg twee nieuwe NS-records toe (let op de punt aan het einde!):

  • domeinnaam.nl. NS ns3.netsolidhosting.com.
  • domeinnaam.nl. NS ns4.netsolidhosting.com.

Verwijder na het toevoegen de oude NS-records. Keer na het verwijderen van de NS-records terug naar het klantenportaal, er zal bij het deel 'Algemene gegevens' een extra item verschijnen genaamd 'DNSSEC'. Naast dit item staat een knop 'Activeren', wanneer u hierop drukt zal DNSSEC geactiveerd worden voor uw domeinnaam. Indien de knop 'Activeren' nog niet getoond wordt, is de domeinnaam nog niet aanwezig op de nameservers. Dit kan maximaal 5 minuten duren.

DNSSEC is beschikbaar voor de volgende extensies:

.nl, .eu, .com, .net, .org, .biz, .info, .nu en .se

Via de "domein lock" zet u uw domeinnaam "op slot". Dit betekent dat er geen wijzigingen aan de domeinnaam gemaakt kunnen worden.

Wanneer de "domein lock" voor een domeinnaam is ingeschakeld kan de domeinnaam ook niet worden verhuisd. Wij raden u dan ook aan om altijd de "domein lock" te activeren zodat een domeinnaam niet zomaar verhuisd of gekaapt kan worden.

De "domein lock" is beschikbaar voor de volgende extensies: .com / .net. Bij andere extensies wordt voorkomen dat domeinnamen worden weg verhuisd zonder uw toestemming door het toekennen van een authorizatie code.

Instellingen voor POP e-mail zijn:

inkomende mail POP3 server: mail.uwdomein.nl

  • inlognaam: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (uw volledige e-mailadres!)
  • wachtwoord: XXXXXXX

Extra instellingen (gebruik bij voorkeur secure pop op poort 995):

  • Poort: 110
  • Poort: 995 (POP3s)

uitgaande email SMTP server: mail.uwdomein.nl

Extra instellingen:

  • SSL: nvt
  • Poort: 25 of 587
  • Authenticatie: ja = gelijk aan de login van de POP3 server)

U kunt met deze instellingen vanaf elke locatie e-mail versturen.

Instellingen voor IMAP e-mail zijn:

IMAP server: mail.uwdomein.nl

  • inlognaam: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (uw volledige e-mailadres!)
  • wachtwoord: XXXXXXX

Extra instellingen (gebruik bij voorkeur secure IMAP op poort 993):

  • Poort: 143
  • Poort: 993 (IMAPs)

Uitgaande email SMTP server: mail.uwdomein.nl

Extra instellingen:

  • SSL: nvt
  • Poort: 25 of 587
  • Authenticatie: ja = gelijk aan de login van de IMAP server)

U kunt met deze instellingen vanaf elke locatie e-mail versturen.

 

Het is toegestaan om een mailing te versturen tot een maximum van 1000 per dag per account. Je deelt bij webhosting de hosting met meerdere klanten. Wanneer meerdere klanten heel veel e-mails versturen, worden onze servers extra belast. Hiervoor dient echter wel te worden voldaan aan een aantal voorwaarden:

  • Het sturen van ongewenste e-mail is niet toegestaan;
  • De ontvanger moet zien van wie de berichten afkomstig zijn
  • De verstuurde e-mail dient een mogelijkheid te bevatten om via een simpele actie te kunnen uitschrijven (opt-out link). Niet via een 'reply' maar een link naar een website, OOK als het een eenmalige mailing betreft;
  • De e-mail adressen zijn verkregen via een zogenaamde 'confirmed opt-in (zie definitie hieronder);
  • Hetgeen wordt geadverteerd/verzonden moet zich conformeren aan de Nederlandse wetgeving. Als zodanig mag de inhoud geen illegale zaken, teksten of afbeeldingen bevatten die als aanstootgevend of discriminerend kunnen worden opgevat.
  • Verstuur alleen berichten naar ontvangers die zich bewust voor de mailing hebben aangemeld. Het is niet toegestaan om e-mails te versturen middels opgekochte adresbestanden.

Definitie: confirmed opt-in

De gebruiker meldt zich aan op bijvoorbeeld uw website. Deze persoon krijgt vervolgens een e-mail met daarin een activatielink. Het e-mail adres wordt pas opgenomen op de mailinglist op het moment dat deze activatielink is aangeklikt en daarmee de geldigheid van de aanmelding (en dus ook het e-mail adres) is bevestigd.

Het moet voor een gebruiker altijd mogelijk zijn om de aanmelding te herroepen. Dat wil zeggen dat ook op de website een mogelijkheid aanwezig moet zijn om een e-mail adres uit te schrijven.

De bevestigde aanmelding dient altijd te kunnen worden gereproduceerd wanneer hierom wordt gevraagd.

Informeer NetSolid bij een grote mailing (vooraf)

Bij een grote mailing (100 of meer ontvangers) zouden wij hier graag van op de hoogte worden gebracht. Wij zouden het versturen hiervan graag samen met u afstemmen, om zo de mailing zo soepel mogelijk te laten verlopen. Neemt u daarvoor contact op met de afdeling Support.

Let op:
Wanneer de verstuurde mailing niet voldoet aan de bovengenoemde eisen, behouden wij ons het recht om het desbetreffende webhostingpakket (tijdelijk) op non-actief te zetten. Dit is het tevens het geval wanneer wij van onafhankelijke blacklists, zoals Spamcop, een zogenaamde abuse melding krijgen. Wij zullen dit overigens altijd per geval beoordelen.

Een catch-all alias zorgt ervoor dat alle e-mail gericht aan uw domeinnaam wordt opgevangen. In het kort betekent dit dat *@uwdomein.nl gebruikt kan worden.

In de meeste gevallen geniet het de voorkeur om een catch-all alias te gebruiken.

Voorbeeld
U hebt in het control panel een e-mail alias aangemaakt genaamd 'verkoop'.

Een willekeurige afzender probeert u een e-mail te sturen, maar maakt typefout in uw e-mail adres. In plaats van Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. gebruikt deze persoon Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (1 letter 'o' te weinig).

Normaliter zou de afzender een bericht krijgen dat zijn e-mail niet is aangekomen, omdat het adres niet bestaat. Is er echter een catch-all alias ingesteld, dan komt ook deze e-mail gewoon bij u terecht.

Spam

Het komt helaas vrij regelmatig voor dat verzenders van spam willekeurige e-mail adressen gebruiken om hun e-mail naar te versturen. Er worden dan e-mails gestuurd naar bijvoorbeeld Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Omdat u een catch-all alias ingesteld hebt, komen deze berichten bij u terecht.

Ontvangt u veel van dergelijke e-mails, dan kan het voor wellicht interessant zijn om de catch-all alias te verwijderen.

Catch-all instellen, wijzigen of verwijderen

Hoe u een catch-all alias instelt of wijzigt is afhankelijk van het type control panel. Neem contact met ons op om uw instellingen te laten wijzigen.

U kunt gebruikmaken van webmail via www.uwdomeinnaam/webmail of vanuit uw DirectAdmin controlepaneel.

Voor Windows/ASP hosting is dit webmail.uwdomeinnaam

Indien u een aparte mailserver naast uw webhosting heeft draaien (voor hetzelfde domeinnaam) dan dient dit in uw webhosting account aangegeven te worden.
In directadmin doet u dit via E-mail Management --> MX Records. Zorg dat het vinkje voor "Local Mail Server" uit staat en sla de instellingen op.

DirectAdmin MX-records

U kan het wachtwoord van uw mailbox wijzigen via het DirectAdmin panel:

Login op https://www.uwdomeinnaam:2222

Klik op "POP3 / IMAP e-mail accounts"

DirectAdmin E-mail

 

Klik op "aanpassen"

DA-Aanpassenwachtwoord

 Wijzig het wachtwoord

DA-AanpassenwachtwoordEmail

 

 

Indien u last heeft van spam en onze helpdesk vraagt of u de "headers" van het bericht wilt opsturen, dan kan het soms lastig zijn de juiste headers te achterhalen. Als u de headers van een e-mailbericht wilt bekijken maar u weet niet exact hoe u dat moet doen kijk dan op http://spamcop.net/fom-serve/cache/19.html

Als u twijfelt aan de herkomst van een bericht, laat u het dan bij voorkeur analyseren door een online dienst zoals http://spamcop.net. Dit is een uitstekende gratis service.

Wat is een header?

Er staat belangrijke informatie in de headers van een e-mailbericht, zoals afzender en het onderwerp. In een headers staat ook informatie over SPAM-filtering, virusscans en de route van afzender naar bestemming die het e-mailbericht heeft gevolgd. Een header kan worden bekeken in de bron van een e-mailbericht. De header begint bij de eerste regel in het bericht, tot aan de eerste lege regel. Vervolgens begint het bericht.

U kunt onze relay-servers fallback.netsolidhosting.com in uw DNS-records opnemen voor alle domeinen die u op onze servers draaien. Deze aanpassing is standaard ingesteld bij als onze webhostingpaketten dus hiervoor hoeft u niets te doen. Voor onze colocated servers dient u het volgende te aan te passen:

Als u de relay-server wilt gebruiken, maak dan een MX-record in uw DNS-records aan met daarin fallback.netsolidhosting.com. (vergeet de punt niet na de .com) Deze geeft u een hogere prioriteits-waarde dan uw eigen mailserver.

De MX instellingen kunnen bijvoorbeeld als volgt zijn:

  • MX 10 mail.uwdomein.
  • MX 20 fallback.netsolidhosting.com.

Maakt u gebruik van een eigen mailserver of wilt u met een dedicated of managed server gebruik maken van onze fallback dienst, neem dan contact met ons op zodat wij uw server toevoegen aan onze ralay-server.

Voor u kunt beginnen met het instellen van uw Apple e-mail account is het van belang dat u eerst een e-mail account heeft aangemaakt. Wanneer dit het geval is kunt u de stappen in deze handleiding volgen om de e-mail van uw account binnen te krijgen op Apple mail. Deze handleiding beschrijft hoe u een Apple mail account aanmaakt en correct met IMAP in hoort te stellen.

Account aanmaken in Apple mail

Om te beginnen moet er in Apple mail een nieuw account aangemaakt worden. Hiervoor moet u bij de instellingen gaan naar accounts. Hier komt u door linksonder op het radertje te klikken en dan Wijzig "accountnaam" aan te klikken. Tijdens het instellen van uw account is het mogelijk dat er waarschuwingen over certificaten en beveiligde wachtwoorden verschijnen. In deze vensters moet u simpelweg op Verbind of Ga door klikken.

Apple 1

 

Als dit goed is gegaan verschijnt het volgende menu nu.

Apple 2

  • Klik in dit venster linksonder op het plusteken om een nieuw account aan te maken.

Apple 3

Configuratiemenu's doorlopen

  • In het menu moet u uw naam, e-mailadres en wachtwoord invullen en vervolgens klikken op Ga door.

Apple 4

  • Kies bij Type account voor IMAP en vul indien gewenst een beschrijving in.
  • Vul bij server voor inkomende post uw mailserver in. Dit is standaard uw domeinnaam met mail ervoor. Dus bijvoorbeeld mail.website.nl.
  • Vul als gebruikersnaam en wachtwoord uw e-mail account in samen met het bijbehorende wachtwoord.
  • Klik op ga door.

Apple 5

  • Vul indien gewenst een beschrijving in voor de uitgaande mail.
  • Vul als server voor uitgaande mail weer mail.website.nl in. Waar website.nl uw domeinnaam is.

Apple 6

  • Vink identiteitscontrole aan.
  • Vul hier wederom uw DirectAdmin e-mail account en wachtwoord in.
  • Klik op ga door.

Apple 7

  • Wanneer in het Accountoverzicht alles naar wens is moet u klikken op "Maak aan" om uw account aan te maken.

Apple 8

 

Server voor uitgaande post instellen

Omdat veel providers de standaard uitgaande poort vaak dichtzetten dient u de uitgaande poort te wijzigen. Dit kunt u bij de accountinstellingen instellen.

  • Hier komt u door linksonder op het radertje te klikken en dan Wijzig "accountnaam" aan te klikken. Onderaan staat dan in de Accounts tab de Server uitgaande post (SMTP).
  • Klik hier op en klik vervolgens op Wijzig SMTP-serverlijst... dit is de onderste optie.

Apple 9

  • Selecteer in dit venster uw uitgaande server en klik op Geavanceerd.

Apple 10

Wanneer dit is gebeurd is uw email account voltooid.

 

  • Klik op applicaties en kies daarna mail.

Android1

  • Vul e-mailadres in en wachtwoord en kies dan "Handm. Instell."

Android2

  • Kies POP3-account of IMAP-account.

Android3

  • Vul uw email adres, wachtwoord, POP3-server, Poort in. (beveiliging: geen en poort 110).

Android4

  • Vul de uitgaande server naam in, uw emailadres, uw wachtwoord, poortnummer (25 of 587) en vink "aanmelden verplicht" aan.

Android5

  • Kies een update frequentie.

Android6

  • Geef accountnaam en naam op en dan op gereed.

Android7

U kunt vanaf een telefoon of tablet met Android toegang krijgen tot uw e-mail van Office 365 of andere e-mail die op Exchange is gebaseerd. Wanneer u een Exchange-account instelt op uw Android-apparaat, hebt u toegang tot uw e-mail, agenda en contactpersonen en kunt u deze synchroniseren.

  • Open instellingen van uw Android toestel en kies de optie Accounts

Android365_1

  • Kies de optie Microsoft Exchange Active Directory account toevoegen

Android365_2

  • Geef volledig e-mailadres en wachtwoord in en klik op Volgende.

Android365_3

  • De juiste instellingen worden automatisch op internet gevonden. U dient akkoord te gaan met de veiligheidsinstellingen.

Android365_4

U kunt nu diverse Accountopties wijzigen en klik op Volgende.Android365_5

  • Geef uw naam op, klik op volgende en uw account is ingesteld.

Android365_6

  • De beveiligingsopties dienen nog ingeschakeld te worden.

Android365_7

 

U kunt verbinding maken met e-mail van Office 365 of een ander op Exchange gebaseerd e-mailprogramma via de e-mailapp die op een Apple iPhone, iPad of iPod Touch is geïnstalleerd. Wanneer u verbinding maakt met uw account via de Microsoft Exchange-methode, hebt u toegang tot uw e-mail, agenda en contactpersonen en kunt u deze synchroniseren.

  • Open de instellingen op de iPad of iPhone en klik op E-mailinstellingen. Klik vervolgens op Nieuwe account.

iPad1

  • Klik op Exchange om de instellingen te geven.

iPad2

  • Geef je volledige e-mailadres en wachtwoord op. Geef een beschrijving van het betreffende account.

iPad3

  • Kies de opties die je wil synchroniseren op de iPhone / iPad. Indien agenda's geselecteerd wordt, verschijnt er een keuze optie.

iPad5

  • Klik vervolgens op Bewaar en het account is actief.

iPad6

  • Het resultaat in de E-mailinstellingen

iPad5

 

 

Mailgroepen zijn e-mail verzamel adressen. U kunt dus bijvoorbeeld een groep aanmaken en daar verschillende email adressen van gebruikers in zetten. Dus bijvoorbeeld de groep inkoop (inkoop@domeinaam), als daar vervolgens een bericht naar toe gestuurd wordt krijgen alle leden van deze groep het bericht.

Het standaard e-mail programma voor MacOS ondersteunt Exchange 365.

Indien er nog geen account ingesteld is begint de wizard voor het maken van een account automatisch. Anders kan er via het menu Mail -> Voorkeuren -> Accounts een nieuw account aangemaakt worden door in dit venster op het plusje links onderin te klikken.

Vul bij het aanmaken van het Exchange 365 account uw naam, e-mailadres en wachtwoord in en klik op "Ga door".

In het volgende scherm kunt u aangeven of Contactgegevens en Agenda's van het Exchange 365 account ook gesynchroniseerd moeten worden.

Klik op "Maak aan" om het account aan te maken.

Nu wordt de e-mail uit uw Exchange 365 account gesynchroniseerd met uw MacOS Mail programma.

Indien u Outlook in wilt stellen voor Exchange 365 dan is het doorlopen van de wizard van Outlook voldoende om dit helemaal in te stellen.

Vul uw emailadres en wachtwoord in en doorloop de wizard. Outlook (vanaf versie 2010) zal zelf alle instellingen vinden voor het gebruik van Exchange 365 

De foutmelding:

"Onbestelbaar Serverfout: 550 R1: HELO should be a FQDN or address literal (See RFC 2821 4.1.1.1)"

of de foutmelding:

"Task 'email address – Sending' reported error (0x800CCC78): 'Cannot send the message. Verify the email address in your account properties. The server responded: 550 Access denied – Invalid HELO name (See RFC2821 4.1.1.1)'"

treedt op als er email wordt verzonden zonder authenticatie naar de uitgaande emailserver.

Als u gebruik wilt maken van de SMTP server van uw hostingpakket dan moet u hiervoor inloggen. Dit kunt in in o.a. Outlook instellen bij uw account instellingen -> Meer instellingen -> Uitgaande email

Error outlook zonder authenticatie

 

Login op uw webhostingpanel https//:uwdomeinnaam:2222

Klik rechts onderop op Spam experts

Klik nu op login van het hoofddomein

Een nieuw venster wordt geopend en hierin klikt u op Domein aliassen.

Vervolgens vult u bij "voeg alias toe", de extra pointer domeinen in.

Hierna gaat u terug naar het venter met uw webhosting en klikt u op domeinaanwijzers

Vervolgens klikt u op DNS manage van een domein.

U voegt vervolgens een mx 10 record toe met mx1.mijnspamfilter.nl. (LET OP DE LAATSTE PUNT ACHTER NL!!)

Vervolgens haalt u het originele mail record weg bij mx

Dit doet u vervolgens bij alle aliassen.

Login op uw webhostingpanel https//:uwdomeinnaam:2222

Klik rechts onderop op Spam experts

Klik nu op login van het hoofddomein

Een nieuw venster wordt geopend en hierin klikt u op spoam quarantaine.

Klik links op het betreffende email bericht en selecteer de gewenste optie zoals vrijgeven waarna het bericht alsnog in uw emailbox terecht zal komen. U kunt ook deze afzender gelijk op uw whitelist plaatsen zodat alles van deze afzender niet meer als spam gezien wordt.

 

Indien u FTP backup bij ons afneemt maken wij dagelijks een complete backup van uw Virtual private server en of data. 

Daarnaast is het mogelijk om zelf back-ups te maken van het systeem. U bent vrij om back-ups te maken van uw bestanden en bijvoorbeeld middels FTP op een veilige locatie te plaatsen.

Indien u kiest voor een unmanaged server dan kunt u in het control panel zelf de backup maken en restoren.

Indien u geen FTP back-up bij ons afneemt bent u zelf verantwoordelijk voor het maken van back-ups. Wij zijn dan niet in staat uw server en of uw data te restoren omdat wij dan GEEN back-ups maken,

Indien u een unmanaged Virtual Private Server afneemt krijgt u van ons alle inloggegevens die nodig zijn om uw server te beheren. Mocht u deze gegevens kwijt zijn neem dan contact met ons op. Uiteraard kunt u uw server monitoren en beheren in ons klantenportaal.

De factureringstermijn bedraagt per maand, kwartaal of per jaar.

Voor onze Virtual Private Servers hanteren wij een opzegtermijn van een maand.

Indien u niet over technische kennis beschikt, kunt u kiezen voor een managed VPS. Bij deze optie beheren wij uw virtuele server en draagt u als het ware het beheer van uw server aan ons over. Wij zorgen voor updates en regulier onderhoud.

Indien u over voldoende technische kennis beschikt en zelf uw virtuele server wilt beheren, kiest u voor unmanaged VPS. Deze optie biedt u volledige technische vrijheid en root-toegang zodat u uw eigen kennis optimaal benut. Uiteraard kunt u tegen betaling gebruik maken van onze managed diensten tegen ons uurtarief.

Bij een unmanaged Virtual Private Server verlenen wij standaard support. Dit betekent dat wij support bieden in geval van storingen op de hardware van de server of indien er netwerkproblemen zijn.

Aangezien u zelf root-toegang heeft, kunt u overige problemen zelf verhelpen. Indien u er niet uitkomt kunt u onze supportafdeling inschakelen tegen het uurtarief.

Wanneer u onze engineers toegang wilt geven op uw eigen server, dan hebben wij daarvoor root toegang nodig op de server. Vanwege veiligheidsoverwegingen is het raadzaam om gebruik te maken van key authenticatie en niet het root-password van uw server op te sturen.

Om ons toegang te verschaffen, voegt u de public key van NetSolid toe aan uw lijst van geautoriseerde keys (sleutels). Dit kunt u als volgt doen nadat wij onze public key hebben klaargezet:

  • U bent zelf als root ingelogd op uw server (terminal/console)
  • U controleert of de volgende directory bestaat: /root/.ssh
  • Indien deze directory nog niet bestaat maakt u deze aan met: mkdir /root/.ssh && chmod 700 /root/.ssh
  • Vervolgens voert u uit: wget -O - https://www.netsolid.nl/key/netsolid_rsa.pub >> /root/.ssh/authorized_keys

Directe root-login

Om directe root-logins mogelijk te maken, dient dit te zijn geactiveerd in uw SSH configuratie. In de configuratie-file /etc/ssh/sshd_config dient te staan: PermitRootLogin yes

Nadat u de SSH configuratie file hebt aangepast is een restart van de SSH daemon noodzakelijk.

U bent zelf te allen tijde verantwoordelijk voor uw website. Of u die zelf heeft geïnstalleerd of door ons is ontwikkeld. Dat betekent dat u zelf de updates van Joomla en de geïnstalleerde extensies (componenten/modules/plugins) dient te installeren.

Update abonnement

U kunt bij ons een update/upgrade abonnement afsluiten. Dan verzorgen wij alle Joomla updates inclusief de extensies.

Meer informatie hierover vindt u hier.

Regelmatig verschijnen er updates van Joomla. De updates bevatten nieuwe functies, gevonden foutjes (bugs) worden opgelost en gevonden risico's (lekken) worden gedicht. Het laatste betekent dat het risico dat vreemden misbruik maken van Joomla nihil blijft zolang u de laatste update hebt geinstalleerd.

Mogelijk werkt uw Joomla website gewoon. Sinds 10 april 2012 worden ervoor versie 1.x  geen updates meer uitgebracht. U mist hiermee nieuwe functies in Joomla en u loopt een vergroot risico dat anderen toegang verschaffen tot uw website of erger, de gehele server.

Omdat uw site te "gast" is op onze server en u deze server deelt met onze andere "gasten" eisen wij dat u uw CMS/webshop/website te allen tijde up-to-date houdt.

Updaten

Wij adviseren u om uw website te upgraden naar de laatste reguliere versie en altijd de laatste updates te installeren. U bent hiervoor zelf verantwoordelijk.

Voor het updaten en/of upgraden van uw website kunt u altijd contact met ons opnemen.

Meer informatie over de versies van Joomla kunt u hier vinden.

Indien u e-mail wilt forwarden naar bijvoorbeeld uw prive mailadres dan kunt u dat instellen bij emailforwarders. U klikt op mail en vervolgens op mailforwardings. U komt dan in het volgende scherm:

ASP e-mail forwarding

 

Kies vervolgens op maak e-mailforwarding aan om een nieuwe forwarder aan te maken.

ASP e-mail forwarding

Kies bij e-mail adres de naam van het adres en vervolgens het gewenste domein. Kies bij vooruit naar e-mail het adres waar alle mail naar toe moet.

Ga naar http://www.uwdomeinnaam.extensie:9008 en log in met de bij u bekende inloggegevens.

ASP inlogscherm

U komt dan in uw account home pagina.

ASP beheerpanel

Hier kunt u onder andere in het linkermenu

  • uw hostingruimtes beheren (indien u er meerdere heeft)
  • medebeheerders aanmaken
  • lopende taken bekijken en beheren
  • Controleren van het logboek

In het midden ziet u uw hostingruimtes. Per hosting ruimte kunt u:

  • Database aanmaken, beheren en database accounts aanmaken en beheren
  • In geplande taken, taken beheren en toevoegen
  • Uw domeinen beheren
  • Websites beheren
  • FTP accounts aanmaken en beheren
  • E-mail beheren
  • Statistieken bekijken

Het beheren van de hostingruimte kun u ook doen door op uw hostingruimte te klikken, in dit geval Pro-Basic.

Bij uw hosting komt standaard 1 mailbox. De naam en het bijbehorende wachtwoord van uw eerste mailbox liggen vast. Deze zijn namelijk gelijk aan de loginnaam en het wachtwoord van uw beheeraccount bij NetSolid. De namen en wachtwoorden voor de overige mailboxen mag u zelf verzinnen.

ASP instellen e-mail

E-mailbox

Indien u op mail en vervolgens op accounts klikt kunt u mailboxen beheren en aanmaken. U komt dan in het volgende scherm:

Vul hierbij het e-mailadres in, het juiste domein, vul twee keer een goed en veilig wachtwoord in en bepaal de mailbox limiet. Zet de limiet op 0 indien u geen limiet wilt hebben. Alle overige invulvelden zijn optioneel en spreken voor zich. Klik vervolgens op opslaan.

Wachtwoord wijzigen

Wilt u een bestaande mailbox aanpassen zoals bijvoorbeeld het wachtwoord. Klik dan op mail, vervolgens op accounts en klik daarna op het betreffende mail account. Hier kunt u nu twee keer een nieuw wachtwoord kiezen. Klik vervolgens op opslaan.

Wanneer u onze engineers toegang wilt geven op uw eigen server, dan hebben wij daarvoor root toegang nodig op de server. Vanwege veiligheidsoverwegingen is het raadzaam om gebruik te maken van key authenticatie en niet het root-password van uw server op te sturen.

Om ons toegang te verschaffen, voegt u de public key van NetSolid toe aan uw lijst van geautoriseerde keys (sleutels). Dit kunt u als volgt doen nadat wij onze public key hebben klaargezet:

  • U bent zelf als root ingelogd op uw server (terminal/console)
  • U controleert of de volgende directory bestaat: /root/.ssh
  • Indien deze directory nog niet bestaat maakt u deze aan met: mkdir /root/.ssh && chmod 700 /root/.ssh
  • Vervolgens voert u uit: wget -O - https://www.netsolid.nl/key/netsolid_rsa.pub >> /root/.ssh/authorized_keys

Directe root-login

Om directe root-logins mogelijk te maken, dient dit te zijn geactiveerd in uw SSH configuratie. In de configuratie-file /etc/ssh/sshd_config dient te staan: PermitRootLogin yes

Nadat u de SSH configuratie file hebt aangepast is een restart van de SSH daemon noodzakelijk.

U kunt vanaf een telefoon of tablet met Android toegang krijgen tot uw e-mail van Office 365 of andere e-mail die op Exchange is gebaseerd. Wanneer u een Exchange-account instelt op uw Android-apparaat, hebt u toegang tot uw e-mail, agenda en contactpersonen en kunt u deze synchroniseren.

  • Open instellingen van uw Android toestel en kies de optie Accounts

Android365_1

  • Kies de optie Microsoft Exchange Active Directory account toevoegen

Android365_2

  • Geef volledig e-mailadres en wachtwoord in en klik op Volgende.

Android365_3

  • De juiste instellingen worden automatisch op internet gevonden. U dient akkoord te gaan met de veiligheidsinstellingen.

Android365_4

U kunt nu diverse Accountopties wijzigen en klik op Volgende.Android365_5

  • Geef uw naam op, klik op volgende en uw account is ingesteld.

Android365_6

  • De beveiligingsopties dienen nog ingeschakeld te worden.

Android365_7

 

U kunt verbinding maken met e-mail van Office 365 of een ander op Exchange gebaseerd e-mailprogramma via de e-mailapp die op een Apple iPhone, iPad of iPod Touch is geïnstalleerd. Wanneer u verbinding maakt met uw account via de Microsoft Exchange-methode, hebt u toegang tot uw e-mail, agenda en contactpersonen en kunt u deze synchroniseren.

  • Open de instellingen op de iPad of iPhone en klik op E-mailinstellingen. Klik vervolgens op Nieuwe account.

iPad1

  • Klik op Exchange om de instellingen te geven.

iPad2

  • Geef je volledige e-mailadres en wachtwoord op. Geef een beschrijving van het betreffende account.

iPad3

  • Kies de opties die je wil synchroniseren op de iPhone / iPad. Indien agenda's geselecteerd wordt, verschijnt er een keuze optie.

iPad5

  • Klik vervolgens op Bewaar en het account is actief.

iPad6

  • Het resultaat in de E-mailinstellingen

iPad5

 

 

Als u tijdens de looptijd van uw Office 365-abonnement besluit over te stappen op een ander Office 365-abonnement, moet u mogelijk ook de versie van Office wijzigen die u eerder hebt geïnstalleerd. U kunt bijvoorbeeld wisselen tussen de volgende versies van Office 365.

  • Office 365 voor Professionals en Kleine Bedrijven Premium

  • Office 365 Business

  • Office 365 ProPlus

 

Uw Office-installatie bijwerken op een pc of Mac

Als u Office hebt geïnstalleerd op een pc, installeert u een nieuwe versie van Office. Als u Office hebt geïnstalleerd op een Mac, activeert u de installatie opnieuw.

Een nieuwe versie van Office installeren op uw pc

Als op een ander abonnement overstapt, moet eerst een nieuwe versie van Office installeren en vervolgens uw huidige versie verwijderen.

BELANGRIJK   Afhankelijk van de nieuwe versie van Office die u installeert, zijn sommige apps, zoals Lync en Access, mogelijk niet opgenomen. 

  1. Een nieuwe versie van Office installeren op uw pc. 

  2. Verwijder de versie van Office die momenteel op uw computer is geïnstalleerd.

    1. Ga naar Configuratiescherm > Een programma verwijderen.

    2. Klik met de rechtermuisknop op de oudere versie van Office. Gebruik de kolom Geïnstalleerd op om te bepalen welke de oudere versie is.

    Gebruik de kolom Geïnstalleerd op om te bepalen welke versie van Office moet worden verwijderd

    BELANGRIJK   Gebruik niet het hulpprogramma Fix it, zoals vermeld in de instructies in KB2739501 om Office te verwijderen. Met Fix it worden beide versies van Office verwijderd.

Office opnieuw activeren op een Mac

Binnen 24 tot 48 uur nadat u uw abonnement hebt gewijzigd, wordt uw Office-abonnement gedeactiveerd. De volgende keer dat u een Office-toepassing opent, wordt een scherm weergegeven waarop staat Product gedeactiveerd.

Als u uw Office-installatie opnieuw wilt activeren, selecteert u Aanmelden bij een bestaand Office 365-abonnement, en meldt u zich vervolgens aan met uw werk- of schoolaccount.

Selecteer Aanmelden bij een bestaand Office 365-abonnement in het venster Product gedeactiveerd

 

  1. Meld u aan bij Office 365 op http://portal.office.com/OLS/MySoftware.aspx.

    Als Office niet wordt weergegeven, bevat uw abonnement waarschijnlijk geen Office-toepassingen. Als u weet dat uw abonnement Office bevat, is aan u mogelijk geen licentie toegewezen. Zie Welk Office 365-product of welke Office 365-licentie heb ik?. Als Office niet wordt weergegeven, vraagt u uw Office 365-beheerder u een licentie toe te wijzen.

  2. Selecteer op de pagina Office een Taal en kies vervolgens Installeren.

    De pagina voor het installeren van de nieuwste versie van Office

  3. Selecteer Uitvoeren onder in het scherm.

    Selecteer Uitvoeren in installatiewizard
  4. Volg de aanwijzingen en accepteer de licentieovereenkomst.

  5. Wanneer ‘U kunt aan de slag’ wordt weergegeven, selecteert u Klaar.

    Selecteer Alles gereed! in de installatiewizard van Office

U kunt nu aan de slag met Office. Typ in het Windows 8-startscherm of in het Windows 7-startmenu de naam van de Office-toepassing die u wilt gebruiken, bijvoorbeeld Word, en open deze. 

 

  1. Meld u aan bij Office 365 op http://portal.office.com/OLS/MySoftware.aspx.

    Als Office niet wordt weergegeven, bevat uw abonnement waarschijnlijk geen Office-toepassingen. Als u weet dat uw abonnement Office bevat, is aan u mogelijk geen licentie toegewezen. Zie Welk Office 365-product of welke Office 365-licentie heb ik?. Als Office niet wordt weergegeven, vraagt u uw Office 365-beheerder u een licentie toe te wijzen.

  2. Selecteer op de pagina Office een taal en kies Installeren. Office voor Mac 2011 wordt nu geïnstalleerd.

  3. Wanneer het schijfkopiebestand is gedownload, selecteert u het .dmg-bestand om het installatieprogramma van Office te openen.

    Bestand MicrosoftOffice2011.dmg selecteren
  4. Accepteer de licentieovereenkomst en voer uw Mac-wachtwoord in om de installatie te starten.

  5. Selecteer op het scherm Welkom bij Office: Mac de optie Aanmelden bij een bestaand Office 365-abonnement en meld u aan met uw werk- of schoolaccount voor Office 365.

    Aanmelden bij een bestaand Office 365-abonnement

Outlook voor Mac downloaden Office en installeren

Outlook voor Mac voor Office 365 installeren

  1. Meld u aan bij Office 365 op http://portal.office.com/OLS/MySoftware.aspx.

  2. Scroll op de Office-pagina omlaag naar Outlook voor Mac downloaden en selecteer Installeren. Volg de stappen in de wizard.

U kunt Outlook voor Mac in combinatie met Office voor Mac 2011 installeren, maar het wordt aanbevolen Outlook voor Mac 2011-dockpictogram te verwijderen en Outlook voor Mac te starten met het nieuwe pictogram.

Het Outlook voor Mac 2011-pictogram verwijderen uit de dock

  • In de dock sleept u de Outlook voor Mac 2011-app naar de Prullenbak (aan het einde van de dock).

    Outlook op de dock

Het standaard e-mail programma voor MacOS ondersteunt Exchange 365.

Indien er nog geen account ingesteld is begint de wizard voor het maken van een account automatisch. Anders kan er via het menu Mail -> Voorkeuren -> Accounts een nieuw account aangemaakt worden door in dit venster op het plusje links onderin te klikken.

Vul bij het aanmaken van het Exchange 365 account uw naam, e-mailadres en wachtwoord in en klik op "Ga door".

In het volgende scherm kunt u aangeven of Contactgegevens en Agenda's van het Exchange 365 account ook gesynchroniseerd moeten worden.

Klik op "Maak aan" om het account aan te maken.

Nu wordt de e-mail uit uw Exchange 365 account gesynchroniseerd met uw MacOS Mail programma.

Indien u Outlook in wilt stellen voor Exchange 365 dan is het doorlopen van de wizard van Outlook voldoende om dit helemaal in te stellen.

Vul uw emailadres en wachtwoord in en doorloop de wizard. Outlook (vanaf versie 2010) zal zelf alle instellingen vinden voor het gebruik van Exchange 365 

U kunt vanaf een telefoon of tablet met Android toegang krijgen tot uw e-mail van Office 365 of andere e-mail die op Exchange is gebaseerd. Wanneer u een Exchange-account instelt op uw Android-apparaat, hebt u toegang tot uw e-mail, agenda en contactpersonen en kunt u deze synchroniseren.

  • Open instellingen van uw Android toestel en kies de optie Accounts

Android365_1

  • Kies de optie Microsoft Exchange Active Directory account toevoegen

Android365_2

  • Geef volledig e-mailadres en wachtwoord in en klik op Volgende.

Android365_3

  • De juiste instellingen worden automatisch op internet gevonden. U dient akkoord te gaan met de veiligheidsinstellingen.

Android365_4

U kunt nu diverse Accountopties wijzigen en klik op Volgende.Android365_5

  • Geef uw naam op, klik op volgende en uw account is ingesteld.

Android365_6

  • De beveiligingsopties dienen nog ingeschakeld te worden.

Android365_7

 

U kunt verbinding maken met e-mail van Office 365 of een ander op Exchange gebaseerd e-mailprogramma via de e-mailapp die op een Apple iPhone, iPad of iPod Touch is geïnstalleerd. Wanneer u verbinding maakt met uw account via de Microsoft Exchange-methode, hebt u toegang tot uw e-mail, agenda en contactpersonen en kunt u deze synchroniseren.

  • Open de instellingen op de iPad of iPhone en klik op E-mailinstellingen. Klik vervolgens op Nieuwe account.

iPad1

  • Klik op Exchange om de instellingen te geven.

iPad2

  • Geef je volledige e-mailadres en wachtwoord op. Geef een beschrijving van het betreffende account.

iPad3

  • Kies de opties die je wil synchroniseren op de iPhone / iPad. Indien agenda's geselecteerd wordt, verschijnt er een keuze optie.

iPad5

  • Klik vervolgens op Bewaar en het account is actief.

iPad6

  • Het resultaat in de E-mailinstellingen

iPad5

 

 

u heeft van ons een brief gekregen met daarin de url voor het ophalen van uw werkplek client. Met behulp van de inloggegevens kunt u op deze omgeving inloggen waarna u de client kan downloaden.

Stap 1, log in op de door ons verstrekte pagina met uw eigen inloggegevens:

Inloggen op de NetSolid Cloud omgeving

 

Stap 2, download de desktop client

Selecteer de juiste client en download deze naar uw bureaublad

 

Stap 3, Zet het bestand op de gewenste plek, zoals uw bureaublad en start het bestand. U krijgt nu een waarschuwing, indien gewenst vinkt u de optie "niet meer vragen voor externe verbindingen van deze uitgever" aan als u deze waarschuwing niet meer wilt ontvangen.

Vink de optie aan

 

Stap 4, vul uw inlognaam en wachtwoord in die u van ons gekregen hebt en klik op OK.

Login met de juiste gegevens

Het standaard e-mail programma voor MacOS ondersteunt Exchange 365.

Indien er nog geen account ingesteld is begint de wizard voor het maken van een account automatisch. Anders kan er via het menu Mail -> Voorkeuren -> Accounts een nieuw account aangemaakt worden door in dit venster op het plusje links onderin te klikken.

Vul bij het aanmaken van het Exchange 365 account uw naam, e-mailadres en wachtwoord in en klik op "Ga door".

In het volgende scherm kunt u aangeven of Contactgegevens en Agenda's van het Exchange 365 account ook gesynchroniseerd moeten worden.

Klik op "Maak aan" om het account aan te maken.

Nu wordt de e-mail uit uw Exchange 365 account gesynchroniseerd met uw MacOS Mail programma.

Indien u ingelogd bent op onze online werkplek dan kunt u door middel van het tegelijk indrukken van de toets combinatie ctrl+alt+end uw wachtwoord wijzigen. Het nieuwe wachtwoord dient wel te voldoen aan een aantal eisen:

  • Minimaal 7 karakters
  • Geen deel van de inlognaam of delen van de volledige naam
  • Het wachtwoord dient minimaal 3 karakters te hebben uit de volgende categorieën

1. Hoofdletters
2. Kleine letters
3. Cijfers
4. Speciale tekens

Als u een email only account heeft en dus niet in kan loggen op een online werkplek dan is het ook mogelijk het wachtwoord te wijzigen. Stuur even een e-mail naar onze support desk om de link hiervoor op te vragen. 

Indien u Outlook in wilt stellen voor Exchange 365 dan is het doorlopen van de wizard van Outlook voldoende om dit helemaal in te stellen.

Vul uw emailadres en wachtwoord in en doorloop de wizard. Outlook (vanaf versie 2010) zal zelf alle instellingen vinden voor het gebruik van Exchange 365 

Login op uw webhostingpanel https//:uwdomeinnaam:2222

Klik rechts onderop op Spam experts

Klik nu op login van het hoofddomein

Een nieuw venster wordt geopend en hierin klikt u op Domein aliassen.

Vervolgens vult u bij "voeg alias toe", de extra pointer domeinen in.

Hierna gaat u terug naar het venter met uw webhosting en klikt u op domeinaanwijzers

Vervolgens klikt u op DNS manage van een domein.

U voegt vervolgens een mx 10 record toe met mx1.mijnspamfilter.nl. (LET OP DE LAATSTE PUNT ACHTER NL!!)

Vervolgens haalt u het originele mail record weg bij mx

Dit doet u vervolgens bij alle aliassen.

Login op uw webhostingpanel https//:uwdomeinnaam:2222

Klik rechts onderop op Spam experts

Klik nu op login van het hoofddomein

Een nieuw venster wordt geopend en hierin klikt u op spoam quarantaine.

Klik links op het betreffende email bericht en selecteer de gewenste optie zoals vrijgeven waarna het bericht alsnog in uw emailbox terecht zal komen. U kunt ook deze afzender gelijk op uw whitelist plaatsen zodat alles van deze afzender niet meer als spam gezien wordt.

 

Wij gebruiken cookies om onze website gebruikersvriendelijker te maken voor onze bezoekers en uw instellingen en voorkeuren te onthouden. Door het toestaan van cookies, kunnen wij de bezoekersstatistieken meten en deze website continu blijven optimaliseren.